Lolita lui Nabokov


Încep cu Lolita lui Nabokov pe care am terminat-o de citit săptămîna aceasta. Cred că sunt ani de cînd vreau să o citesc. Mi-a plăcut. În cele 351 de pagini (pe care le-am devorat) am găsit personaje complexe și în calitate de cititor am urmărit o evoluție psihologică extrem de interesantă. Comentariile naratorului, digresiunile mi-au captat atenția acolo unde mă ajunsese oboseala lecturii.

Humbert este un bărbat matur îndrăgostit de o copilă de 12 ani pe nume Lolita. Aflăm că el a suferit o decepție în dragoste cînd era adolescent, Annabel murind de tifos. Cred că acest aspect l-a marcat enorm, fapt ce l-a determinat să caute să își manifeste dragostea doar în fetițe pubere. El ajunge să o cunoască pe Lolita în casa lui Charlotte Haze unde este chiriaș. Povestea evoluează cu căsătoria lui Humbert cu Charlotte.

În unele momente firul epic aduce o atmosferă western ( așa cum o numește naratorul) și thriller chiar cu mult suspans (crimă sau accident de mașină). Finalul este unul frumos pe care evident nu-l voi dezvălui.

În final, cred că Lolita este una din cărțile must-read pentru psihologia fină, subiectul inedit (relația incestuasă dintre un tată vitreg și fiica sa) sau tehnicile narative.

Nota mea: 9.

Romanul a fost și ecranizat in 1962 și 1997.

Comentarii

Postări populare de pe acest blog

După banchet - Yukio Mishima

Gel de duș Cien cu portocale Lidl

Hello!