După banchet - Yukio Mishima

Da, azi Mishima. Un scriitor pe care mi l-a recomandat un prieten. Este japonez și a fost discipolul lui Kawabata.

După banchet este un roman scurt de 177 de pagini. Ediția mea aparține editurii Humanitas în colecția Cartea de pe noptieră, apaărută în 2000, traducere  Stanca Cionca.

Este un roman frumos, acțiunea debutează cu moartea lui Tamaki în restaurantul lui Kazu unde îl cunoaște pe Noguchi. Iar de acum în colo firul epic ia niște întorsături neprevăzute.

Mishima crează o frescă socială a orașului Tokio. Ne deschide porțile în lumea coruptă a politicii, acțiunea petrecîndu-se în plină campanie electorală. Însă ce mi-a plăcut mult, rolul femeii în societate și în familie. Modul cu care o femeie poate să își ducă soțul la succes sau la eșec sau cît de simplu este să se destrame o familie acolo unde orgoliile sunt prea mari.

Kazu este o femeie deșteaptă, de 50 ani căruia nu i se vede vîrsta. Are un restaurant, acolo unde au loc întrunirile politice și care îl ipotecheză pentru campania electorală a soțului. În final, cînd ea nu mai are nimic totuși, găsește acea putere să o ia de la capăt și se luptă pentru redeschiderea restaurantului.

Noghuchi este un bărbat de 60 de ani care candidează pentru postul de guvernator al orașului Tokio. Este un om rece, nu își arată sentimentele și nu atrage publicul. Ca soț este rece, uneori violent și extrem de egoist.

Mi-a plăcut romanul lui Mishima și voi continua cu literatura japoneză de care m-am îndrăgostit. :)
Nota mea: 9.

Comentarii

Postări populare de pe acest blog

Gel de duș Cien cu portocale Lidl

Hello!